تارت انجير
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن تارت انجير

آموزش و نحوه درست کردن تارت انجير

آموزش آشپزي

مواد لازم

انجير يک اندازه و رسيده بدون ترک خوردگي              750 گرم
خمير فونسه يا بريزه                                           400 گرم
کرم پاتي سير                                                  يک ليوان
کره                                                               25 گرم

طرز تهيه

براي تهيه اين تارت به قالب مخصوص تارت که ديواره آن در حدود 2 تا 3 سانت است احتياج داريم. خمير را روي يک ورقه کاغذ به فرم قالب به ضخامت تقريبا نيم سانت باز مي کنيم. دايره خمير بايد کمي بزرگتر از دهانه قالب باشد.
قالب را روي خمير مي گذاريم و اطراف آن را کمي بزرگتر از قالب مي بريم و خمير را با کاغذ بلند کرده در قالب برمي گردانيم و کاغذ را از روي آن برمي داريم و با دست روي آن را صاف کرده بايد سطح ديواره قالب از خمير پوشيده شود.
با چنگال سطح خمير را چند سوراخ مي کنيم تا نان موقع پختن پف نکند و بالا نيايد ، فر را با حرارت 350 درجه فارنهايت و يا 175 درجه سانتيگراد گرم مي کنيم قالب را روي اولين پنجره فر از طرف پائين قرار مي دهيم به مدت 30 تا 35 دقيقه تا نان کمي طلائي شود ، قالب را بيرون مي آوريم و کرم پاتي سير را که قبلا آماده کرده ايم روي سطح نان مي ريزيم و با لبه کارد آنرا صاف کرده ، انجير را که شسته و خشک نموده ايم به طور منظم و نزديک هم روي سطح کرم مي چينيم، کره را آب کرده روي انجيرها مي ريزيم قالب را دوباره روي آخرين پنجره به طرف بالا قرار مي دهيم. حرارت را 450 درجه فارنهايت و يا 200 درجه سانتيگراد مي نمائيم به مدت نيم ساعت تا روي انجيرها کمي برشته شود ، قالب را بيرون مي آوريم و کمي خلال بادام روي ان مي ريزيم ، بعد از کاملا سرد شدن کمي پودر قند روي آن مي پاشيم ، گرم و سرد اين تارت مطبوع است و در صورت مصرف گرم آن بهتر است تارت را در ظرف پيرکس طبخ کنيم و با همان ظرف سر ميز ببريم.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-166.html

تارت





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: