خورش تره ‌فرنگي
نوشته شده توسط : atefeh

خورش تره ‌فرنگي

 

رب انار )

مواد لازم خورش تره ‌فرنگي

براي 6 نفر:
? گوشت خورشي، نيم کيلوگرم
? تره‌فرنگي، 6 عدد متوسط
? جعفري، نيم کيلوگرم
? پياز، يک عدد بزرگ
? روغن مايع، يک پيمانه
? آبغوره، يک پيمانه
? رب گوجه‌فرنگي، يک قاشق سوپ‌خوري
? نمک و فلفل به مقدار کافي
? زردچوبه، نصف قاشق چاي‌خوري

طرز تهيه خورش تره ‌فرنگي


1 ) گوشت‌هاي تکه شده را شسته و داخل سبدي بريزيد تا آب اضافي آن خارج شود. از طرف ديگر، پيازها را نيز به صورت خلالي خرد کنيد.
2 ) قابلمه‌اي آماده کنيد و مقداري روغن در آن بريزيد و روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا روغن داغ شود. پس از آن، پياز خلالي شده را در روغن بريزيد تا طلايي رنگ شود، سپس زردچوبه را اضافه کرده و همراه با پياز حرارت دهيد. [آشنايي با خواص پياز]
3 ) حالا موقع اضافه کردن گوشت است. پس از آنکه تکه‌هاي گوشت را نيز در پياز داغ و زردچوبه تفت داديد، حدود 2 يا 3 ليوان آب به مخلوط گوشت و پياز سرخ شده اضافه کنيد و در ظرف را بگذاريد تا گوشت بپزد.
4 ) در اين فاصله زماني، جعفري را پاک کرده و پس از شستن به صورت ريز خرد کنيد، سپس در يک تابه مقداري روغن ريخته و پس از داغ شدن روغن، جعفري خردشده را در آن تفت دهيد. پس از آن، تره‌فرنگي‌ها را شسته و ساقه را از برگ‌ها جدا کنيد.
سپس ساقه سفيدرنگ تره‌فرنگي‌ها را به قطعات 3 سانتي‌‌متري حلقه‌حلقه کنيد. حالا تره‌فرنگي خرد شده را به جعفري تفت داده شده اضافه کرده و چند دقيقه حرارت دهيد.
5 ) پس از آن، مخلوط جعفري و تره‌فرنگي را به گوشت پخته اضافه کنيد. از طرف ديگر رب را در کاسه فلزي کوچکي با مقداري روغن، کمي تفت داده و سپس به اين مخلوط اضافه کنيد.
? نکته: با تفت دادن رب در روغن، هم طعم خامي آن گرفته مي‌شود و هم رنگ رب در غذا بيشتر خواهد شد.
6 ) پس از اينکه رب را به غذا اضافه کرديد، زير شعله اجاق گاز را کم کنيد و بگذاريد خورش آهسته جوشيده و جا بيفتد. البته در اواخر پخت خورش، آبغوره را نيز اضافه کنيد و پس از آنکه چند جوش خورد، خورش را در ظرف موردنظر کشيده و همراه برنج سرو کنيد.
? نکته: اين خورش را با مرغ نيز مي‌توانيد درست کنيد که البته روش پخت آن با روش قبلي تفاوتي نمي‌کند؛ فقط به جاي گوشت از مرغ استفاده مي‌شود. البته اگر فيله مرغ باشد، بهتر است.

طرز تهيه  رب انار , آماده سازي رب انار

 





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: