نوشته شده توسط : atefeh

 آشپزی

رب گوجه سبز

ابتدا گوجه سبز ها را شسته و درون قابله می ریزیم.سپس یک لیوان آب به آن اضافه نموده و روی شعله با حرارت ملایم می گذاریم تا گوجه سبزها کاملا پخته شود به طوری که بتوان به راحتی هسته گوجه سبز را جدا نمود.

در مرحله بعدی گوجه سبز ها را درون یک آبکش یا سبد ریخته و زیر آن ظرفی قرار دهید سپس با دست گوجه سبزهای پخته شده رانرم نمایید .تمام هسته ها را در همین مرحله از رب گوجه سبز جدا نمایید.

گوجه سبز های نرم شده را با مواد داخل ظرف زیر آبکش مخلوط نموده و به مقدار دلخواه به آن نمک بزنید.رب گوجه سبز را بر روی شعله ملایم گذاشته و صبر نمایید تا غلظت مطلوب را به دست آورد.

رب گوجه سبز را بعد از خنک شدن داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری نمایید.

 

طرز تهیه و آماده سازی رب انار



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

مسائلی در مورد اهمیت و شرایط نماز

مسائلی در مورد اهمیت و شرایط نماز

مذهبی:نماز از واجبات است و دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و نباید آن را سبک بشماریم,نماز علاوه بر اینکه از واجبات است خواندن صحیح آن به انسان آرامش می دهند.(لطفا برای اطلاع از احکام دینی خود فقط به این مطالب اکتفا نکنید و به مرجع تقلید خود رجوع کنید)

این مطالب از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) در این پست قرار داده شده است.
س ۳۳۸: کسی که عمداً نماز را ترک کند یا سبک بشمارد، چه حکمی دارد؟
ج: نمازهاى روزانه‏اى که در پنج نوبت خوانده مى‏شود، از واجبات بسيار مهم شريعت اسلامى بوده و بلکه ستون دين است و ترک يا سبک شمردن آن شرعاً حرام و موجب استحقاق عقاب است.
س ۳۳۹: آیا بر کسی که آب و چیزی که تیمم بر آن صحیح است، در اختیار ندارد (فاقد الطهورین)، نماز واجب است؟
ج: بنا بر احتياط، نماز را در وقت بخواند و بعد از وقت با وضو يا تيمم قضا نمايد.
س ۳۴۰: به نظر شریف جنابعالی، موارد عدول در نماز واجب کدام است؟
ج: عدول در موارد زیر واجب است:

۱٫ از نماز عصر به نماز ظهر، در صورتی که در بین نماز عصر متوجه شود که نماز ظهر را نخوانده است.

۲٫ از نماز عشا به نماز مغرب اگر در بین نماز عشا متوجه شود که نماز مغرب را نخوانده است و از محل عدول هم تجاوز نکرده باشد.

۳٫ اگر دو نماز قضایی که در ادای آنهاترتیب معتبر است، بر عهده او باشد و بر اثر فراموشی قبل از ادای نماز اول به خواندن نماز دوم مشغول شود.

و عدول در موارد زیر مستحب است:

۱٫ از نماز ادا به نماز قضای واجب، در صورتی که بر اثر آن وقت فضیلت ادا فوت نشود.

۲٫ از نماز واجب به مستحب برای درک ثواب نماز جماعت.

۳٫ از نماز واجب به نافله در ظهر روز جمعه برای کسی که قرائت سوره جمعه را فراموش کرده و به جای آن سوره دیگری را خوانده و به نصف رسیده و یا از آن گذشته است. البته در این مورد اگرچه عدول برای درک ثواب قرائت سوره‌ی جمعه موافق احتیاط استحبابی است، لکن میتواند آن سوره را رها کند و سوره جمعه را بخواند.
س ۳۴۱: نماز گزاری که می‏خواهد در روز جمعه بین نماز جمعه و ظهر جمع نماید، آیا باید برای هر یک بدون قصد وجوب، فقط قصد قربت کند، یا این که برای یکی از آن دو هم قصد قربت نماید و هم قصد وجوب و برای دیگری فقط قصد قربت نماید و یا این که باید برای هر دو هم قصد وجوب کند و هم قصد قربت؟
ج: در هر يک از آن دو قصد قربت کافى است و قصد وجوب در هيچکدام واجب نيست.
س ۳۴۲: اگر خونریزی از دهان یا بینی از اول وقت نماز تا نزدیک آخر آن ادامه داشته باشد، نماز چه حکمی دارد؟
ج: اگر تطهير بدن ممکن نباشد و بترسد وقت نماز فوت شود، نماز را در همان حالت بخواند.
س ۳۴۳: آیا هنگام خواندن ذکرهای مستحبی نماز، آرامش کامل بدن واجب است یا خیر؟
ج: فرقى بين ذکر واجب و مستحب در وجوب استقرار و آرامش بدن نيست. بلى، گفتن ذکر به قصد ذکر مطلق در حال حرکت اشکال ندارد.
س ۳۴۴: برای بعضی از افراد در بیمارستان لوله‏هایی به نام سوند برای خروج بول قرار می‏دهند که در این صورت بول بدون اختیار از مریض در حالت خواب یا بیداری و یا در بین نماز خارج می‏شود، امیدواریم به این سؤال پاسخ فرمایید: آیا این فرد باید دوباره نماز را در وقت دیگری بخواند یا نمازی که در آن حالت خوانده، کافی است؟
ج: اگر در آن حالت نماز را طبق وظيفه شرعى و فعلى خود خوانده، صحيح ‏است و اعاده و قضاى آن واجب نيست.
س: اگر كسى عمداً نماز خود را به تأخير اندازد و هميشه در آخر وقت بخواند. آيا اين عمل حرام است؟ عقاب اخروى دارد؟
ج) سبك شمردن نماز شرعاً حرام و موجب استحقاق عقاب است و در غير اين صورت معصيتى نكرده، بلكه فضيلتى را از دست داده است.

مسائلی در مورد اهمیت و شرایط نماز



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

شفا یافتن پسر معلول در حرم امام حسین(ع) +عکس

شفا یافتن پسر معلول در حرم امام حسین(ع) +عکس

مذهبی :حتما شما هم معجزات زیادی را دیده یا شنیده اید معجزات کوچک و بزرگی که با توسل به اهل بیت (ع) حتما خواهید دید. این بار مطلبی در مورد شفا یافتن پسر معلول در حرم امام حسین (ع) را برای شما قرار دادم.توضیحات و عکس بیشتر را در ادامه مشاهده کنید.

به گزارش میهن گرام و به نقل از آبنا : آستان مقدس حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از شفا گرفتن یک کودک معلول عراقی در این حرم شریف خبر داد.

بر پایه این خبر، «احمد فلاح کاظم الموسوی» نوجوان سیزاده ساله اهل بغداد در روز پنج‌شنبه ۱۲ آذرماه (سوم دسامبر) همزمان با اربعین حسینی از معلولیت نجات یافت.

وی درحالی که درکنار سایر عزاداران در گوشه‌ای بدلیل عدم توانایی در راه رفتن نشسته بود، امام حسین(ع) را به حق مادرش حضرت زهرا(س) و بیمار کربلا امام سجاد(ع) قسم می‌داد.

احمد الموسوی پس از گذشت لحظاتی بر روی پاهای خود ایستاد و با مشاهده توان‌بخش شدن پاهایش، با صدای بلند صلوات می‌فرستاد.

در ادامه تصاویری از این نوجوان شفا یافته و مدارکی از بیماری وی را مشاهده می‌کنید.

شفا یافتن پسر معلول

تصاویر شفا گرفتن پسر معلول در حرم امام حسین (ع)

شفا یافتن پسر معلول

تصاویر شفا گرفتن پسر معلول در حرم امام حسین (ع)

شفا یافتن پسر معلول

تصاویر شفا گرفتن پسر معلول در حرم امام حسین (ع)

شفا یافتن پسر معلول

مطالب مذهبی



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

احکامی در مورد نجاست

احکامی در مورد نجاست

مذهبی:اسلام دین کامل و جامعی است و در مورد مسائل مختلف دارای احکامی می باشد برخی چیزها نجس هستند و با طهارت پاک می شوند اما برخی از نجاست ها با طهارت پاک نمیشوند در اینجا مسائلی مربوط به نجاسات قرار داده شده است.(لطفا برای اطلاع از احکام دینی خود فقط به این مطالب اکتفا نکنید و به مرجع تقلید خود رجوع کنید)

این مطالب از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) در این پست قرار داده شده است.

س ۲۶۶: آیا خون پاک است؟
ج: اگر از حيوانى باشد که خون جهنده دارد، نجس است.
س ۲۶۷: آیا خونی که بر اثر کوبیدن شدید سر به دیوار در عزای امام حسین(علیه‌السلام) از سر انسان جاری و به سر و صورت شرکت کنندگان در مراسم عزاداری پاشیده می‏شود، پاک است یا خیر؟
ج: خون انسان در هر صورت نجس است.
س ۲۶۸: آیا اثر کم رنگ خون که بعد از شستن بر لباس باقی می‏ماند، نجس است؟
ج: اگر عين خون نباشد و فقط رنگ آن باقى مانده باشد، پاک است.
س ۲۶۹: لکه خونی که گاهی در تخم مرغ یافت می‏شود، چه حکمی دارد؟
ج: محکوم به طهارت است، ولى خوردن آن حرام است.
س ۲۷۰: عرق جنب از حرام و عرق حیوان نجاست خوار چه حکمی دارد؟
ج: عرق شتر نجاست خوار نجس است، ولى عرق حيوانات ديگر نجاست خوار و همچنين عرق جنب از حرام بنا بر اقوى پاک است، لکن احتياط واجب اين است که با عرق جنب از حرام نماز خوانده نشود.
س ۲۷۱: آیا قطرات آبی که از بدن میّت قبل از غسل با آب خالص و بعد از غسل با آب سدر و کافور بر زمین می‏ریزد، پاک هستند یا خیر؟
ج: تا زمانى که غسل سوم کامل نشده باشد، بدن ميّت محکوم به نجاست‏است.
س ۲۷۲: پوستی که گاهی از لبها، دستها و یا پاها جدا می‏شود، محکوم به طهارت است یا نجاست؟
ج: پوست نازکى که خود بخود از دستها، لبها، پاها و ساير قسمت‏هاى بدن جدا مى‏شود، محکوم به طهارت است.
س ۲۷۳: شخصی در جبهه‏های جنگ در وضعیتی قرار گرفت که مجبور به کشتن خوک و خوردن آن شد، آیا رطوبت بدن و آب دهان وی محکوم به نجاست است؟
ج: عرق بدن و آب دهان شخصى که گوشت حرام و نجس خورده، نجس نيست. ولى هر چيزى که با وجود رطوبت، با گوشت خوک برخورد کرده، محکوم به نجاست است.
س ۲۷۴: با توجه به این که در نقاشی و نقشه‏کشی از قلم مو استفاده می‏شود و نوع خوب و مرغوب آن غالباً از موی خوک ساخته شده و از کشورهای غیر اسلامی وارد و در دسترس همگان به‌خصوص مراکز تبلیغی و فرهنگی قرار می‏گیرد، استفاده از این قلم موها چه حکمی دارد؟
ج: موى خوک نجس است و استفاده از آن در امورى که مشروط به طهارت است، جايز نيست. ولى استفاده از آن در امرى که مشروط به طهارت نيست، اشکال ندارد و اگر معلوم نباشد که قلم مو از موى خوک ساخته شده است يا خير، استفاده از آن حتى در امورى هم که مشروط به طهارت است، اشکال ندارد.
س ۲۷۵: آیا خوردن گوشتی که از کشورهای غیر اسلامی وارد می‏شود حلال است؟ حکم آن از جهت طهارت و نجاست چیست؟
ج: تا تذکيه شرعى آن احراز نشود خوردن آن حرام است، ولى از نظر طهارت، اگر يقين به عدم تذکيه نباشد پاک است.
س ۲۷۶: در مورد چرم و اجزای حیوانی که از بلاد غیر اسلامی تهیه شده، نظر مبارک را مرقوم فرمایید.
ج: اگر احتمال دهيد که حيوان ذبح اسلامى شده، پاک است و اگر يقين داريد که ذبح اسلامى نشده، محکوم به نجاست است.
س ۲۷۷: اگر لباس جنب با منی نجس شود، اولاً: حکم دست زدن به آن با وجود رطوبت چیست؟ ثانیاً: آیا جایز است جنب لباسهای خود را برای آب کشیدن به کس دیگری بدهد؟ آیا شخص محتلم باید نجس بودن لباسهایش را به کسی که می‏خواهد آنها را بشوید، اطلاع دهد؟
ج: منى نجس است و اگر با رطوبت مسريه با چيزى برخورد نمايد، آن را نجس مى‏کند. و آگاه کردن کسى که لباس را مى‏شويد از نجاست لباس، لازم نيست. ولى صاحب لباس تا يقين به طهارت آن حاصل نکند، نمى‏تواند آثار طهارت بر آن مترتب سازد.
س ۲۷۸: اینجانب پس از بول، استبراء می‏کنم که همراه آن مایعی خارج می‏شود که بوی منی می‏دهد، آیا نجس است؟ وظیفه من نسبت به نماز چیست؟
ج: اگر به منى بودن آن يقين نداريد و خروج آن همراه با علامتهاى شرعى خروج منى نيست، حکم منى ندارد و پاک است.
س ۲۷۹: آیا فضله پرندگان حرام گوشت؛ مانند کلاغ و زاغ و عقاب و طوطی نجس است؟
ج: فضله پرندگان حرام گوشت نجس نيست.
س ۲۸۰: در رساله‏های عملیه آمده است که مدفوع حیوانات و پرندگان حرام گوشت نجس است آیا مدفوع حیوانات حلال گوشت مانند، گاو، گوسفند و مرغ نجس است یا خیر؟
ج: مدفوع حيوانات حلال گوشت از پرندگان و غيره و همچنين مدفوع پرندگان حرام گوشت پاک است.
س ۲۸۱: اگر نجاستی در اطراف یا داخل کاسه دستشویی باشد و آن جا با آب کریا قلیل شسته شود ولی عین نجاست باقی بماند، آیا آن قسمتی که عین نجاست در آن نیست و آن آب به آنجا رسیده، پاک است یا نجس؟
ج: مکانى که به آن آب نجس نرسيده باشد، محکوم به طهارت است.
س ۲۸۲: آیا اگر مهمانی یکی از اثاثیه‏های میزبانش را نجس کند، مطلع کردن میزبان واجب است؟
ج: اطلاع دادن در غير از خوردنى و آشاميدنى و ظرفهاى غذا، لازم نيست.
س ۲۸۳: آیا چیز پاکی که با متنجس برخورد نموده، نجس است یا خیر؟ در صورت نجس بودن، تا چند واسطه نجس است؟
ج: چيزى که با عين نجس تماس يافته و نجس شده است، اگر باز با چيزى که پاک است تماس پيدا کند و يکى از آنها تر باشد، آن چيز پاک را نجس مى‏کند، و باز اين چيزى که بر اثر ملاقات با متنجس نجس شده است، اگر با چيز پاکى برخورد نمايد، بنا بر احتياط واجب آن را نجس مى‏کند، ولى اين متنجس سوم هيچ چيزى را با ملاقات خود نجس نمى‏کند.
س ۲۸۴: آیا هنگام استفاده از کفشی که از پوست حیوان غیر مذکی ساخته شد، همیشه واجب است که پاها قبل از وضو شسته شوند؟ عده‏ای می‏گویند که در صورت عرق کردن پا در کفش، شستن آن واجب است، و تجربه شده که پا در هر کفشی به مقدار کم یا زیاد، عرق می‏کند. نظر جنابعالی در این‌باره چیست؟
ج: اگر يقين دارد که کفش او از پوست حيوانى است که تذکيه نشده است و احراز شود که پا در کفش‏هاى مذکور عرق کرده، شستن پاها براى نماز واجب است، ولى در صورت شک در عرق کردن پاها يا شک در تذکيه حيوانى که کفش از پوست آن دوخته شده است، محکوم به طهارت است.
س ۲۸۵: کودکی که همیشه خود را نجس می‏کند، دست‏تر، آب دهان و باقی‌مانده غذایش چه حکمی دارد؟ کودکانی که دست‏تر خود را بر پاهایشان می‏گذارند، چه حکمی دارند؟
ج: تا زمانى که يقين به نجاست آن حاصل نشده، حکم به پاکى مى‏شود.
س ۲۸۶: من مبتلا به بیماری لثه هستم و طبق دستور پزشک باید همیشه آن را مالش دهم، این کار باعث سیاهی بعضی از قسمت‏های لثه‏ام می‏شود مثل این که خونی در داخل آن جمع شده باشد. هنگامی که دستمال کاغذی روی آن می‏گذارم رنگ دستمال قرمز می‏شود، لذا اقدام به شستن دهانم با آب کر می‏کنم، ولی خون منجمد، مدت زمانی باقی می‏ماند و با شستن از بین نمی‏رود. بعد از قطع آب کر، آیا آبی که وارد دهان شده و به آن قسمت‏ها رسیده و سپس از دهان خارج شده، محکوم به نجاست است یا این که جزء آب دهان محسوب می‏شود و محکوم به طهارت است؟
ج: محکوم به طهارت است، هرچند احتياط اجتناب از آن است.
س ۲۸۷: سؤال من این است که آیا غذایی که خورده‏ام و با اجزای خون منجمد شده در لثه تماس پیدا کرده، نجس است یا خیر؟ در صورت نجس شدن، آیا فضای دهان بعد از فرو بردن غذا، نجس باقی می‏ماند؟
ج: غذا در فرض مزبور محکوم به نجاست نيست و فرو بردن آن اشکال ندارد و فضاى دهان پاک است.
س ۲۸۸: مدتی است که شایع شده لوازم آرایشی را از ناف جنین که هنگام تولد از او جدا می‏کنند و یا از جنین مرده می‏سازند. ما گاهی از این لوازم استفاده کرده و حتی گاهی رژلب خورده می‏شود، آیا اینها نجس هستند؟
ج: شايعه دليل شرعى بر نجس بودن لوازم آرايشى نيست، و تا نجاست آنها از راه شرعى احراز نشود، استفاده از آنها اشکال ندارد.
س ۲۸۹: از هر لباس یا پارچه‏ای هنگام شستن، پرزهای ریزی می‏ریزد که اگر به طشت نگاه کنیم آنها را می‏بینیم. وقتی که طشت پر از آب و متصل به آب شیر است، اگر لباس را داخل طشت فرو ببریم آب از اطراف آن سرازیر می‏شود. به علت وجود این تارها و پُرزهای ریز در آبی که از طشت به بیرون می‏ریزد، از آن آب احتیاط کرده و همه جا را تطهیر می‏کنم. و یا وقتی لباسهای نجس بچه‏ها را بیرون می‏آورم، همه جاهایی را که لباسها را در آنجا در آورده‏ام حتی اگر خشک هم باشد آب می‏کشم زیرا فکر می‏کنم تارها و پُرزهای ریز در آنجا افتاده‏اند. آیا این احتیاط لازم است؟
ج: لباسى که براى آب کشيدن در ظرفى گذاشته مى‏شود و آب لوله‏کشى روى آن ريخته شده و سراسر آن را فرا مى‏گيرد و از آن جدا شده و يا داخل آن جابجا مى‌شود، لباس و ظرف و آب و پرزهايى که از لباس جدا شده و بر روى آب ديده مى‏شود و همراه آب به بيرون مى‏ريزد، همگى پاک هستند. پُرزها يا غبارى هم که از لباس نجس جدا مى‏شود پاک هستند، مگر اين که يقين حاصل شود که از قسمت نجس جدا شده‏اند، و به مجرد شک در اصل جدا شدن آن از لباس نجس يا نجس بودن محل آن، احتياط لازم نيست.
س ۲۹۰: مقدار رطوبتی که باعث سرایت از چیزی به چیز دیگر می‏شود، چقدر است؟
ج: ملاک رطوبت مسريه اين است که به مقدارى باشد که رطوبت هنگام برخورد از جسم مرطوب به جسم ديگر سرايت کند.
س ۲۹۱: لباسهایی که به خشکشویی‏ها داده می‏شود از نظر طهارت چه حکمی دارد؟ لازم به تذکر است که اقلیتهای دینی (یهود ونصاری و…) هم لباسهای خود را برای شستشو و اتو کردن به این خشکشویی‏ها می‏دهند و می‏دانیم که صاحبان این مکانها برای شستن لباسها از مواد شیمیایی استفاده می‏کنند.
ج: اگر لباسهايى که به خشکشويى‏ها داده مى‏شود از قبل نجس نباشند، محکوم به طهارت هستند، و تماس آن با لباسهاى پيروان اقليتهاى دينى (اهل کتاب) باعث نجاست نمى‏شود.
س ۲۹۲: آیا لباسهایی که با لباسشویی تمام اتوماتیک شسته می‏شود، پاک می‏گردد یا خیر؟ نحوه کار این لباسشویی‏ها به این صورت است که در مرحله اول که لباس با آب مخلوط با پودر لباسشویی شسته می‏شود، مقداری از آب و کف پودر بر شیشه درب لباسشویی و نوار پلاستیکی اطراف آن پاشیده می‏شود، و در مرتبه دوم آب غساله شستشو کشیده شده ولی کف پودر، درب و نوار پلاستیکی اطراف آن را به‌طور کامل می‏پوشاند. در مراحل بعدی ماشین لباسشویی لباسها را در سه نوبت با آب قلیل می‏شوید و از آن پس آب غساله بیرون کشیده می‏شود، امیدواریم توضیح بفرمایید، لباسهایی که به این ترتیب شسته شده‏اند، پاک هستند یا خیر؟
ج: اگر بعد از زوال عین نجاست، آب متصل به لوله در داخل ماشین لباسشویی به لباسها و همه قسمت‏های داخل ماشین برسد و از آن جدا و خارج شود، محکوم به طهارت است.
س ۲۹۳: اگر آب بر زمین یا در حوض یا حمامی که لباس در آن شسته می‏شود، ریخته شود و قطراتی از آن آب به لباس ترشح کند، آیا لباس نجس می‏شود یا خیر؟
ج: وقتی که آب بر مکان یا زمین پاکی بریزد، ترشح ناشی از آن هم پاک است و اگر شک داشته باشیم که آن مکان پاک است یا نجس، باز هم ترشح آن، پاک است.
س ۲۹۴: آبی که از ماشین‏های حمل زباله شهری در خیابان می‏ریزد و گاهی بر اثر شدت باد به لباس مردم پاشیده می‏شود، محکوم به طهارت است یا نجاست؟
ج: آب مزبور محکوم به طهارت است، مگر این که فردی یقین پیدا کند که آن آب بر اثر برخورد با نجس، نجس شده است.
س ۲۹۵: آیا آبهایی که در چاله‏های موجود در خیابان‏ها جمع می‏شود، پاک است یا نجس؟
ج: این آبها محکوم به طهارت هستند.
س ۲۹۶: رفت و آمدهای خانوادگی با اشخاصی که به طهارت و نجاست در خوردن و آشامیدن و مانند آن اهمیت نمی‏دهند، چه حکمی دارد؟
ج: به‌طور کلّی در مورد طهارت و نجاست، حکم دین اسلام این است که هر چیزی که یقین به نجاست آن نباشد، از نظر شرعی محکوم به طهارت است.
س ۲۹۷: استفراغ افراد زیر از جهت پاک یا نجس بودن، چه حکمی دارد؟

الف: طفل شیرخوار

ب: طفلی که هم شیر می‏خورد و هم غذا

ج: انسان بالغ‏
ج: در همه موارد پاک است.
س ۲۹۸: ملاقی شبهه محصوره چه حکمی دارد؟
ج: اگر با بعضی از اطراف تماس پیدا کند، حکم متنجس را ندارد.
س ۲۹۹: شخصی که دین او مشخص نیست و از کشور دیگری برای کار وارد کشور اسلامی شده و مغازه اغذیه فروشی دایر کرده و کار او فروش مواد خوراکی است، هنگام فروش، ماده غذایی با بدن او که رطوبت مسریه دارد تماس پیدا می‏کند، آیا باید از او درباره دینش سؤال کرد یا این که اصل پاک بودن اشیاء جاری می‏شود؟
ج: سؤال از دین او واجب نیست و اصلِ طهارتِ اشیاء نسبت به وی و چیزی که با وجود رطوبت با بدن او در تماس است، جاری می‏شود.
س ۳۰۰: اگر یکی از اعضای خانواده یا شخصی که به منزل انسان رفت و آمد دارد به طهارت و نجاست اهمیت ندهد و باعث نجس شدن گسترده خانه و اثاثیه آن شود به‌طوری که شستن و آب کشیدن آنها ممکن نباشد، تکلیف اهل منزل دراین باره چیست؟ و با این فرض چگونه ممکن است که انسان پاک بماند، به‌خصوص در نماز که پاکی شرط صحّت‏ آن است؟ حکم شرعی در این مورد چیست؟
ج: تطهیر تمام خانه لازم نیست و برای صحت نماز، پاک بودن لباس نمازگزار و محل گذاشتن پیشانی کافی است. نجاست خانه و اثاثیه آن موجب اثبات تکلیف بیشتری بر انسان غیر از لزوم رعایت طهارت در نماز و خوردن و آشامیدن، نمیشود.

احکامی در مورد نجاست



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهیه ساندویچ همبرگر

آموزش و طرز تهیه ساندویچ همبرگر
آشپزی:ساندویچ ها جز غذاهایی هستند که دارای طرفداران بسیار می باشند ساندویچ ها دارای انواع مختلفی می باشند که ممکن است در ترکیبات آنها تفاوت های عمده ای مشاهده شود در اینجا آموزش ساندویچ همبرگر قرار داده شده است.

مواد لازم برای ساندویچ بزرگ همبرگر

گوجه فرنگی                        چهار عدد متوسط

نان ساندویچی                     پنج عدد بزرگ

همبرگر آماده طبخ                یک بسته پنج تایی

کاهو                                    ۱۵۰ گرم

روغن                                  نصف فنجان

با این مقدار مواد لازم به اندازه ۵ ساندویچ بزرگ از ”‌ ساندویچ همبرگر “خواهیم داشت.

چهار عدد گوجه فرنگی متوسط (معادل ۲۵۰ گرم)، نصف فنجان روغن(حدود ۵۰ گرم)

پنج عدد نان ساندویچی گرد بزرگ (مگ دونالد) جمعاً حدود ۳۵۰ گرم نان در یک بشقاب میوه خوری قرار دارد، یک بسته پنج تایی همبرگر آماده طبخ (جمعاً معادل ۵۰۰ گرم)

۱۵۰ گرم کاهو پاک کرده (معادل ده برگ کاهو) کاهو خرد شده در یک بشقاب خورش خوری قرار دارد.

طرز تهیه

همبرگر آماده طبخ را در روغن داغ شده سرخ کرده، همراه کاهو خرد شده، و گوجه فرنگی رنده  شده، لای نان ساندویچی گرد بزرگ (مگ دونالد) قرار می‌دهیم. ساندویچ آماده می‌باشد.

ساندویچ کوچک همبرگر

گوجه فرنگی                      دوعدد متوسط

نان ساندویچی                   پنج عدد کوچک

همبرگر آماده طبخ              یک بسته پنج تایی

کاهو                                  شش برگ

روغن                                 نصف فنجان

با این مقدار مواد لازم به اندازه ۵ ساندویچ کوچک از ”‌ ساندویچ همبرگر “خواهیم داشت.

دو عدد گوجه فرنگی متوسط (معادل ۱۲۰ گرم)، نصف فنجان روغن(حدود ۵۰ گرم)

پنج عدد نان ساندویچی کوچک (جمعاً حدود ۲۵۰ گرم) نان در یک بشقاب میوه خوری قرار دارد، یک بسته پنج تایی همبرگر آماده طبخ (جمعاً معادل ۵۰۰ گرم)

صد گرم کاهو پاک کرده (معادل شش برگ کاهو) کاهو خرد شده در یک بشقاب خورش خوری قرار دارد.

همبرگر آماده طبخ را در روغن داغ شده سرخ کرده، همراه کاهو خرد شده، و گوجه فرنگی رنده شده، لای نان ساندویچی گرد کوچک قرار می‌دهیم. ساندویچ آماده می‌باشد.

آموزش و طرز تهیه ساندویچ همبرگر



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آشپزی

میرزا کدو

میرزا کدو یک نوع میرزا قاسمی می باشد که به جای بادنجان از کدو برای طبخ ان استفاده می شود.

 مواد لازم

  • کدو سبز500 گرم
  • تخم مرغ دو عدد
  • سیر 1 بوته
  • روغن 
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه 1 قاشق چای‌خوری
  • نمک
  • فلفل

 

 

میرزا کدو

میرزا کدو

طرز تهیه

ابتدا کدوها را خوب شسته، سپس لایه بسیار نازکی از پوست آنها را گرفته و به صورت درشت رنده می‌کنیم. سیرها را پوست گرفته، آنها را کوبیده و در روغن فراوان و با حرارت بسیار کم تفت می‌دهیم. پس از آن سیرها را از روغن خارج کرده و درون ظرف می‌ریزیم.

تخم‌مرغ‌ها را نیز جداگانه شکسته و پس از مخلوط کردن داخل روغن انداخته و سرخ می‌کنیم. درون باقیمانده روغن، کدوهای رنده شده را سرخ کرده و مدام هم می‌زنیم تا ته نگیرد. دقت نمایید کدو را زیاد سرخ نکنید. در مرحله آخر رب گوجه فرنگی وسیر و تخم‌مرغ را همراه نمک، فلفل و زردچوبه به کدوها اضافه می‌کنیم.

آموزش آشپزی



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آشپزی

خورش با به

مواد لازم

  • گوشت بدون استخوان 750 گرم
  • به 1 کیلوگرم
  • پیاز سرخ شده 4 قاشق سوپخوری
  • روغن 150 گرم
  • شکر (در صورت تمایل) 2 قاشق سوپخوری
  • آبلیمو نصف فنجان کوچک
  • گوجه فرنگی یا رب
  • زعفران ساییده یک قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل

خورش با به

خورش با به

طرز تهیه

گوشت را قیمه ای خرد می کنیم سپس آن را کوبید و با پیاز سرخ می نماییم. آب به مقدار کافی درون قابلمه ریخته و می گذاریم گوشت بپزد.

پوست به را گرفته و به چهار قسمت می نماییم تخم به ها را جدا نموده و به شکل سیب زمینی قیمه به را خلالی کرده درون روغن سرخ نموده داخل قابلمه گوشت می ریزیم.

در مرحله پایانی طبخ خورش به شکر - آبلیمو و زعفران را اضافه کرده و بگذارید خورش به جا بیافتد. دقت نمایید خورش آنقدر نپزد که به ها له شود و بعد از کشیدن خورش خلال های به فرم و شکل خود را حفظ نماید.خورش را با چلو میل نمایید.

آموزش آشپزی



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

دلمه بادمجان

مواد لازم

براي 8 نفر:
? بادمجان دلمه اي (8 عدد)
? گوشت چرخ کرده (500 گرم)
? سبزي دلمه شامل تره
? جعفري، نعناع، ترخون، مرزه و پيازچه (نيم کيلو)
? برنج (يک ليوان)
? لپه (نصف ليوان)
? پياز درشت (2 عدد)
? روغن (يک ليوان)
? رب گوجه فرنگي (يک قاشق سوپخوري يا آب گوجه فرنگي دو ليوان)
? نمک و فلفل به مقدار لازم

 

( آموزش و طرز تهيه کلم دلمه )

طرز تهيهدلمه بادمجان

پياز را کشمشي خرد کرده و سرخ کنيد. سپس گوشت چرخ کرده را افزوده و بگذاريد تا حدي آبش کشيده شود. سپس يک ليوان آب و رب گوجه فرنگي را حل کرده با نمک و فلفل مخلوط کنيد. چنانچه از آب گوجه فرنگي استفاده مي کنيد آن را بر روي گوشت بريزيد و بگذاريد با حرارت ملايم آبش کشيده شود. برنج و لپه را جداگانه با کمي آب جوشانده و سپس آبکش کنيد سبزيها را پس از پاک کردن بشوييد و خرد کنيد. بعد آن را با کمي روغن تفت داده و با برنج و گوشت مخلوط کنيد.
همچنين پوست بادمجان را گرفته و کلاهک آن را به شکل مخروط درآوريد. سپس با دقت داخل آن را خالي کنيد. طوري که دو سانت از گوشت اطراف بادمجان باقي بماند داخل و اطراف بادمجان را کمي نمک زده و مايه دلمه را به آرامي درون آن بريزيد تا پر شود.

سپس کلاهک بادمجان را رويش قرار داده و کمي فشار دهيد. بعد اين بادمجانها را در کمي روغن تفت دهيد تا اطراف آن سرخ شود. در ادامه بادمجانها را در ظرفي کنار هم بچينيد و يک ليوان آب گوشت يا آب گوجه فرنگي را داخل ظرف بريزيد و کمي نمک و فلفل به آن بيفزاييد. سپس آن را روي حرارت ملايم قرار دهيد تا به آهستگي بجوشد طوري که دلمه ها بپزد اما له نشود. اگر با همين مقدار آب دلمه ها پخته نشد دوباره قدري آب اضافه کنيد اما به ياد داشته باشيد موقع صرف دلمه نبايد آب داشته باشد. سپس با سس گوجه فرنگي آن را ميل فرماييد.

آموزش و طرز تهيه کلم دلمه



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

ته چين مرغ

مواد لازم

مرغ پخته‌شده 250 گرم
برنج يك و نيم پيمانه
ماست نصف پيمانه
روغن مايع 1/4 پيمانه
نمك و فلفل به ميزان لازم
زعفران حل‌شده يك قاشق چايخوري
زرده تخم‌مرغ دو عدد
تخم‌مرغ يك عدد
ماست چكيده براي تزئين
زرشك و خلال پسته از هر کدام يك قاشق سوپخوري

 

( ته ديگ زعفراني مرغ )

ته چين مرغ

ته‌چين مرغ

طرز تهيه

برنج را از شب قبل خيس كرده، آبكش كنيد ماست و  روغن مايع را با زعفران حل‌شده، زرده تخم‌مرغ و تخم‌مرغ كامل مخلوط كرده با نمك و فلفل به وسيله همزن برقي بزنيد تا مواد كاملا يك‌دست شود. مايه يك‌دست شده را با برنج مخلوط كرده باقي‌مانده روغن را در كف تابه بريزيد مايه آماده شده را ريخته و صاف كرده تكه‌هاي مرغ را روي سطح برنج بچينيد بقيه برنج را روي تكه‌هاي مرغ پخته‌شده ريخته صاف كرده و روي حرارت ملايم قرار دهيد تا ته‌چين ته‌ديگ بسته و رنگ بگيرد، از روي حرارت برداشته پس از برگرداندن در ظرف مورد نظر با ماست چكيده، زرشك و خلال پسته تزئين كنيد.

آموزش و طرز تهيه ته ديگ زعفراني مرغ



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آش رشته

شاید تهیه آش رشته در قدیم دشوار بود زیرا که رشته آن در منزل تهیه می شدو درست کردن آن مهارت لازم داشت ولی امروزه که رشته آش آماده هست تهیه آش رشته بسیار آسان است.

مواد لازم

رشته آماده شده مخصوص آش ۷۵۰ گرم

سبزی آش ۲ کیلوگرم (تره-جعفری-اسفناج-شبت-گشنیز)

نخود و لوبیا و عدس (مجموعا به تساوی) ۷۵۰ گرم

پیاز سرخ کرده ۴ تا ۵ قاشق سوپ‌خوری

نمک و فلفل به اندازه مورد نیاز

کشک سائیده غلیظ ۴ تا ۵ قاشق

آش رشته

آش رشته


طرز تهیه


حبوبات را که قبلا خیس کرده‌ایم با پیاز سرخ کرده (که می شود کمی زردچوبه به آن زده باشیم) می گذاریم کاملا بپزد.

سبزی آش را تمیز و خرد می‌کنیم و داخل حبوبات پخته شده می‌ریزیم و می‌گذاریم سبزیها بپزند. سپس دو قاشق سوپ‌خوری آرد را در کمی آب سرد حل می‌کنیم داخل آش می‌ریزیم و مرتبا بهم‌میزنیم.

رشته را در آش می‌ریزیم و می‌گذاریم آهسته بپزد. ولی رشته نباید خرد شود. بعد آش را از روی آتش برمی‌داریم و با کشک مخلوط می‌کنیم در سوپ‌ خوری می‌کشیم و روی آن را با کمی کشک و پیاز سرخ کرده و نعناع داغ تزئین می‌کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1394 | نظرات ()